Koło odpowiedzialne za dostarczanie prądu

Jeżeli szukasz rozrywki i ciekawych doznań. odwiedź nas !

3 sierpnia 2018 Elektronika 0

W przypadku gdy w naszym samochodzie prąd w akumulatorze nie jest uzupełniany przez alternator, w pewnym momencie kontynuowanie jazdy staje się niemożliwe z powodu braku energii. Ponieważ dzisiejsze samochody są tak bardzo naszpikowane elektryką, że w przypadku rozładowanego akumulatora nie są w stanie się poruszać chociażby dlatego, że sam silnik sterowany jest komputerowo. Często nie zdajemy sobie sprawy, że za prawidłowe działanie alternatora odpowiedzialny jest element jakim jest koło pasowe.

Koła pasowe montowane w alternatorach

otwarte koło pasoweWszystkie samochody poruszające się obecnie po drogach do poprawnego działanie potrzebują stałego dostępu do prądu oraz sprawnie działającego układu paliwowego. Silniki diesla dawnej generacji aby poprawnie działać nie potrzebowały prądu, czyli uproszczając po uruchomieniu silnika akumulator nie był potrzebny. Niestety tamta generacja silników została już bezpowrotnie zapomniana. W dzisiejszych samochodach każdy silnik sterowany jest za pomocą komputera. Aby cały proces czytania oraz wysyłania danych pracował bez zarzutów niezbędny jest stały dostęp do prądu. Ostateczna technika pracy jednostki napędowej jest całkowicie inna niż charakterystyka pracy alternatora. Jeśli nasz silnik pracuje nie równo, bądź wywoływane są jakiekolwiek drgania, cały alternator narażony jest na maksymalne obciążenia stale rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczna. Jednym z najważniejszych elementów budowy alternatora jest koło pasowe, ten mały element jest odpowiedzialny za prawidłowe działanie alternatora. Jeśli zauważymy, że nasz alternator nie funkcjonuje poprawnie jednym z rozwiązań może być wymiana koła pasowego. Tutaj bardzo ważna uwaga: jeśli posiadamy samochód z silnikiem spalinowym posiadamy otwarte koło pasowe, natomiast w silnikach diesla montowane są koła kasowe zamknięte. Sygnały iż takowe koło pasowe trzeba wymienić są różne. Najczęściej spotykanymi przypadkami są: głośna praca paska wielorowkowego lub zauważalne zwiększenie przenoszonych drgań. Mechanicy z renomowanych serwisów samochodowych proponują sprawdzanie staniu technicznego koło pasowego otwartego co sześćdziesiąt tysięcy kilometrów. Natomiast w przypadku silników diesla co osiemdziesiąt tysięcy. Kontrola taka musi zostać przeprowadzona za każdym razem gdy wymienimy pasek wielorowkowy. 

Podsumowując jeśli stwierdzimy, że nasz silnik nie pracuj tak jak jesteśmy do tego przyzwyczajeni lub energia elektryczna nie będzie dostarczana do wszystkich układów znajdujących się w naszym samochodzie warto udać się do najbliższego warsztatu samochodowego w celu ustalenie przyczyny występujących nieprawidłowości. Bowiem może okazać się, że elementem który trzeba będzie wymienić jest znajdujące się w alternatorze koło pasowe.