Pozytywny wizerunek firmy

Sektor spożywczy jest gałęzią gospodarki, dla którego długoterminowe prognozy są pozytywne oraz wskazują na wzrost wartości rynku. Jednak producenci żywności należą do gałęzi gospodarki, która jest najbardziej zagrożona kryzysem wizerunkowym. Pojedyncze problemy w jednej firmie mogą stać się bez wątpienia obciążeniem dla całego sektora.

Jak obronić wizerunek tej branży?

wizerunek branży spożywczejObecnie istnieje kilkanaście zasadniczych wyróżników, które mają wpływ na wizerunek branży spożywczej. Należą do nich między innymi jakość i cena produktu, jego cechy sensoryczne, wizerunek producenta lub handlowca, marka, opakowanie i kraj produktu. Duże znaczenie ma skład danego produktu, wartość odżywcza i prozdrowotna produktu oraz brak zmian jego jakości w określonym czasie. Duże znaczenie mogą mieć także bodźce marketingowe, takie jak promocje, konkursy. Niemniej jednak każdy z tych czynników może równocześnie spowodować potencjalny kryzys, albowiem obecnie najważniejszy jest public relations. Konsumenci korzystają z różnych kanałów komunikacji – wyszukiwarka Google, portale tematyczne, społecznościowe, czy też strony z recenzjami to tylko przykłady. Istotna jest aktywność mediów społecznościowych, ciekawych artykułów oraz pozytywnych recenzji w Internecie. Tym bardziej komunikacja firmy z branży spożywczej powinna być odpowiedzialna. Produkty spożywcze mają duży wpływ na zdrowie odbiorcy, stanowiąc największy koszt w rozkładzie wydatków gospodarstw domowych. Kryzys jednak pojawia się niespodziewanie. Właściciele firm z branży spożywczej są świadomi zagrożenia. Wielu z nich decyduje się na ubezpieczenie CPI, które jest dodatkowym narzędziem do walki z kryzysem wizerunkowym. W momencie pojawienia się kryzysu nie będzie jednak w pełni funkcjonalne bez wsparcia komunikacyjnego. Warto pomyśleć już teraz o prewencji. Tak więc przydatna może okazać się lista zawierająca hierarchię możliwych zagrożeń z prawdopodobieństwem ich wystąpienia. Niezbędnym może być również podręcznik działań antykryzysowych, opisujący procedury wdrażane podczas kryzysu, a także zestawienie pytań i odpowiedzi na temat źródła kryzysu oraz planowanych krokach naprawczych. Pracownicy powinni posiadać pakiet informacji i zaleceń, ponieważ tylko wtedy będą wiedzieć, jakie kroki podjąć. Wato pomyśleć o strategii komunikacji z konsumentami i mediami. Firma zajmująca się sektorem spożywczym, powinna posiadać solidny system, gotowy do działania. Problemy z bezpieczeństwem żywności, skargami konsumentów, czy wizerunkiem, mogą pojawić się przecież w każdej chwili.

Gdy w firmie wystąpią jakiekolwiek sytuacje kryzysowe, powołane zespoły bez wątpienia muszą współpracować bezpośrednio z konsumentami. Takie działanie pomoże najlepiej zrozumieć problem, z którym przyszło się borykać. Polega to między innymi na całodobowym monitorowaniu Internetu oraz szybkim odpowiadaniu na pytania konsumentów. Jednak najważniejszy jest spójny głos w różnych kanałach.

Pozytywny wizerunek firmy
Przewiń do góry